úterý 13. února 2018

Plněné žampiony s kozím sýrem

Houby s největší pravděpodobností spadají mezi potraviny, které buď milujete nebo nenávidíte. Nic mezi tím. I když... Můj manžel je výjimkou, která vždy potvrzuje pravidlo.

Když jsme spolu začali chodit, houby nenáviděl. Nepozřel je v bramboračce, nemohl je v žádném jídle vidět. Jediné, co snědl a dokonce to snědl s chutí, byly houbové řízky. Pár let na to jsme spolu začali bydlet a já jednoho večera uvařila žampionovou omáčku. Prostě jsem na ni měla neskutečnou chuť. Dala jsem si ohromnou práci s bezchybným rozmixováním omáčky, aby v ní nebyla ani stopa po ,,šeredných" houbách a myslela, jak to nepozná. Jen otevřel dveře naší maličké garsonky a konstatoval:,,No fuj, tys vařila houby?" Nějak mi ten můj trik neprošel. I tak si poslušně nandal porci do krabičky na druhý den do práce. Krabička se domů vrátila až o tři týdny zpět, prý na ní zapomněl. Pak přiznal, že tenkrát si zašel raději s kolegou na oběd, ale krabičku skutečně zapomněl. V lednici. I s omáčkou. Tři týdny. Tenkrát si s kolegy dělali takové fóry, že si navzájem snědli svačiny či obědy. Kolega mu tu omáčku sežral a ještě se přišel manželovi vysmát, že je ten den bez oběda. Tři týdny starou omáčku. Žampionovou. Myslím, že se po pár hodinách rozhodně smát přestal.

Každopádně uplynulo pár let a manžel si čas od času tuhle omáčku poručí. Prostě se ji naučil jíst a chutná mu.

Plněné žampiony s kozím sýrem sice nepozře, ale věřím, že to chce jen čas. :)

Žampiony dle tohoto receptu jsem připravovala manželova sestře a moc ji chutnaly, tak snad budou i vám.

A jak to máte s láskou k houbám vy?


Plněné žampiony s kozím sýrem



Na másle osmahneme cibulku, přidáme očištěné nohy žampionů, případně pórek či zelenou papriku. Osolíme, opepřeme a dochutíme dle chuti. Do pekáčku dáme máslo a vyskládáme očištěné žampionové hlavy. Dáme péct zhruba na 20 minut. Do hlav poté navrstvíme připravenou směs a dáme ještě chvíli zapéct. Nakonec na hlavy dáme strouhaný sýr, mozzarellu nebo v našem případě kozí sýr a již jen krátce zapečeme. 

Podáváme s bramborem, který jsme uvařili ve slupce, oloupali a následně chvíli orestovali na másle se solí a bylinkami. 

Na vrch můžeme posypat sekanou pažitkou. 

Dobrou chuť! 



Žádné komentáře:

Okomentovat