středa 7. března 2018

Veganský sachrův dort

Holky, já byla fakt hloupá! Několik let jsem si říkala, že bych mohla své vegetariánství přiblížit k veganství, ale jako milovník pečení jsem se toho hrozně bála. Jak náhradním mléko, vejce a máslo!? To přece ani nejde...a ono jo! :)


Sachrův dort patří u nás k jednomu z nejoblíbenějších, peču ho dle stejného receptu už někde od 10let, i když já mu na chuť přišla až za poslední dobu. Holt nejsem čokoládová. :) Tak jsem si jen klasický recept přizpůsobila k obrazu svému, aby byl veganský.

Na veganskou verzi budeme potřebovat:

1    hrnek hladké mouky
1/2 hrnku cukru
4     bal      čokoládového pudinku
1                 pdp
2     lžíce    solamylu
2     lžíce    vody
180 ml       kokosového mléka
60   ml       mandlového mléka
1/2  hrnku oleje

Smícháme sypké ingredience, přidáme mléka, olej, vodu a důkladně promícháme. V tomto receptu nám pudink a solamyl s vodou perfektně nahradí vejce. Pečeme v předehřáté troubě na 160° přibližně půl hodiny.

Po vychladnutí dort podélně rozkrojíme a promažeme malinovou marmeládou.

V hrnku na plotně rozehřejeme 2 lžíce kokosového oleje, přidáme 10 lžic cukru, 6 lžic horké vody, 2 lžíce kakaa a důkladně zamícháme. Polevu nalejeme na dort a necháme ztuhnout.

K dortu můžeme podávat šlehačku z kokosového mléka. Nejlépe poslouží kokosové mléko v plechovce Albert vychlazené 24hod v lednici či necelou hodinu v mrazáku. Tím se oddělí tekutá složka, kterou slijeme. Zbytek vyšleháme a dochutíme podle sebe.

Vegan vs nevegan

Absolutně by člověk nepoznal rozdíl, oba jsou chuťově výborné. Veganský mi připadá více vláčný a nadýchaný, ale je méně tmavý, což bude i tím, že v něm je navíc mouka a mléko. Klasická verze je méně drobivá, ale rozdíl je nepatrný.

Dobrou chuť! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat