čtvrtek 8. února 2018

Pistáciovo - jahodový dort

Chuť pistácií jsem si vždy spojovala se solí, a tak mě nikdy sladká jídla v kombinaci s nimi nelákala. Měl jste to někdo taky tak?
V létě mě kamarádka donutila ochutnat pistáciovou zmrzlinu (mou první v životě!) a musím říct, že lepší zmrzlinu jsem ještě nejedla. Rozhodla jsem se tedy tyto výtečné ořechy zakomponovat do dortu. A konečně se naskytla příležitost. Dort byl úžasný, lehký, dokonalý.
No, vyzkoušejte sami a uvidíte! :)

Pistáciovo - jahodový dort



Nejlépe den předem upečeme máslové sušenky. Můžeme samozřejmě použít i kupované, ale není to ono. 

Máslové sušenky (zhruba 200g) rozdrobíme a zakapeme rozpuštěným máslem (cca 100g). Směs pořádně promícháme a utlačíme do misky. Nejlepší je otevíratelná dortová dóza, ale já používám keramickou formu na koláče vyloženou pečícím papírem. Alespoň hodinu necháme korpus odpočinout v lednici. 

Rozšleháme jedno mascarpone, přidáme dvě lžíce smetany ke šlehání, půl kelímku zakysané smetany, moučkový cukr podle chuti a rozsekané pistácie. Směs navrstvíme na ztuhlý korpus. 

Čerstvé jahody nakrájíme na plátky a naklademe na dort. Poslední vrstvou dortu je čerstvě ušlehaná šlehačka s cukrem.

Ozdobíme jahodami a nasekanými pistáciemi. 


Žádné komentáře:

Okomentovat