čtvrtek 22. února 2018

Téměř veganský koláč s vůní skořice a mandlí

Kdo mě sledujete delší dobu, ví, že jsem již téměř 12 let vegetariánem. Jakmile s tím začnete, brzy zjistíte, že nejde pouze o způsob stravování, ale o životní styl. Ke zvířatům přistupujete s láskou a respektem a celkově si velmi vážíte živočišných produktů. Já nepiji ani mléko, nejím jogurty, pouze cca 2-3x týdně mám něco se sýrem (salát, toust). Abych se přiznala, k veganství mi ubíhají myšlenky čím dál tím víc.

Dnes jsem vyzkoušela dvoje pečící poprvé - použití mrkve a nahrazení kravského mléka rostlinným. Jedinou neveganskou složkou receptu zůstala vajíčka, která jsou ovšem od šťastných slepiček od mojí babičky. :-)



Na tento Téměř veganský koláč budeme potřebovat:

2     hrnky pol.mouky
3/4  hrnku cukru
1     PDP
1     lžička skořice

1/2  hrnku oleje
1/2  hrnku mandlového mléka (použila jsem od Alpro)

1/2  menší cukety
1     mrkev
2     vajíčka od šťastných slepiček
     

Sypké suroviny smícháme v míse, přilijeme olej a mandlové mléko, přidáme dvě vajíčka. Cuketu nastrouháme na hrubém struhadle a mrkev na jemném. Promícháme a vylijeme do vysypané formy na koláč. Můžeme posypat cukrem se skořicí, což vytvoří na koláči výbornou krustu.

Pečeme na 165° zhruba půl hodiny.



1 komentář: