úterý 13. února 2018

Rajská jako od babičky

Taky vám vždy nejvíce chutná od maminky a od babičky? Co si budeme povídat, ony vařit prostě umí. Moje životní ženy rozhodně. Jedna dělá nejlepší kyselo (mami, vím, že to čteš, zase uvař!), druhá umí výborné koblížky (už víme, kde se vzala má těhotenská kila) a ta třetí zase nejbáječnější rajskou na světě! A bramboračka od manželova babičky...mmm, ta také nemá široko daleko konkurenci.

Na instagramu mi přišla řada proseb o recept na zmíněnou dokonalou rajskou, tak tady je! :)

Rajská jako od babičky

(foto nemám, vždy se hned doslova sežere :) ) 

Osmahneme cibulku na másle, přidáme dva rajčatové protlaky (já dávám jeden velký bio protlak, dá se koupit např. v Tesco) a trocha kečupu, nejlépe domácího. Přidáme skořici, tymián, sůl a cukr podle chuti. A teď pozor, největší tajemství tkví v přidání perníku. Většinou rajskou vařím, když mám upečený domácí. Ale pokud nemáte či se vám zrovna nechce péct, použijte rumové perníčky. S nimi je rajská stejně nejlepší. :) Za občasného míchání necháme povařit. Tahle část je velmi důležitá a výrazně ovlivňuje chuť celé omáčky. Poté přidáme smetanu (ano, zrovna dietní tato omáčka není) a trochu mléka. Ještě chviličku povaříme a následně pečlivě rozmixujeme tyčovým mixerem.

Podáváme s domácím houskovým knedlíkem, s těstovinami či s brambory. Vážně!? S brambory!? Ano, proč ne, já to jako malá milovala. A babička poslušně dělala všechny tři přílohy, aby uspokojila mlsné jazýčky vybíravých vnoučat.



Snad moje děti a má vnoučata budou stejně zamilovaní do nějakého mého receptu jako já do receptů mé maminky a mých (tím myslím i manželových) babiček. :)


A jaký recept od babičky je váš oblíbený? 

Žádné komentáře:

Okomentovat